Tuesday, May 12, 2015

Japanese Children's Day Festival

5月5日は子どもの日でした。
May 5th was Japanese Children's Day.


前日から準備で大忙しです。
We were busy preparing from the day before.

CHの生徒たちはサラダ用の野菜を切り、
CH children cut vegetables for salad,
白玉だんごも作りました。
and rolled rice cakes.


そして当日は、おいしいちらし寿司とフルーツ白玉を食べた後、
待ちに待ったお祭りです。
We had Sushi and fruits with rice cakes for lunch and enjoyed a festival in the afternoon on the day.




大迫力の相撲です。
We had great Sumo games.
続いて、綱引き。一生懸命ひっぱりました。
We played tug-of-war.


各ブースでは色々な遊びを楽しみました。
We enjoyed many games.

新聞紙でかぶと作り。
Making a Kabuto (warrior hat) out of news papers.
水風船を釣りです。
Fishing a water balloon. 
モールとビーズで魚を作っています。
Making fish with pipe cleaners and beads.
福笑い。あら?面白い顔ができました。
Making a face. The face is funny because I'm wearing a blindfold.
かごをねらってボール投げです。
Throwing balls. Aim at the basket!
ICは午前中に魚釣りをしました。
IC children enjoyed fishing in the morning.

思い切り楽しんだ午後でした。
It was a fun afternoon.

お手伝いくださった保護者の皆様、ありがとうございました。
Thank you so much, parents volunteers, for your help!



No comments:

Post a Comment