Monday, June 1, 2015

Japanese Children's Day Celebration, Emeryville

Children's House children fold origami to make
 "Koi-nobori"and decorated the classroom windows.
CHの子供たちは折り紙で作った鯉のぼりで、教室の窓を飾りました。


We invited Aoba Taiko Team and we enjoyed a Japanese traditional Taiko performance.
青葉太鼓チームの皆様にお越しいただいて、日本の伝統的な太鼓の演奏を楽しみました。


The children had the chance to play with real Taiko.
子供たちも本物の太鼓を体験させてもらいました。

The Children's House children made "Udon" from scratch for a special lunch.
CHの子供たちは、粉からうどん作りに挑戦。お昼ごはんにいただきました。
We also made a soup base with dried fish, dried seaweed and soy sauce.
昆布、にぼし、おしょうゆを入れて。うどんのだしも、手作りです。


In the afternoon, we enjoyed Japanese games.The first was sumo wrestling.
お昼ごはんの後は、日本の遊びを楽しみました。まずは、すもうです。


Then Tsuna-Hiki and Tama-Ire took a turn. Both teams did their best.
それから、つなひきとたまいれ。どちらのチームも全力でがんばりました。

 



The children experienced different kinds of activities at each booth.
ブースでいろいろな体験もしました。
Shaved Ice かきごおり
 Fishing Yo-Yo 水風船つり

 Making a charm with baking plastics ぷらばん

We had a great time celebrating Japanese Children's Day.
Thank you very much for your support.
とても楽しい子供の日のお祝いをすることができました。
お手伝いくださった皆様、ありがとうございました。











No comments:

Post a Comment