Thursday, May 19, 2016

Children's Day Celebration Emeryville Campus

こどもの日のお祝いを、5月13日にしました。
We celebrated Japanese Children's Day on May 13th.


昼ごはんは、ほぼ自分たちで作りました!
We made lunch almost all by ourselves!
デザートの餅を丸めて、たれを作りました。
We rolled mochi (rice cake) and made sauce for dessert.
巻き寿司の巻き方を教わりました。
We learned how to make makizushi (rolled sushi).



ごはんの準備ができたら、太鼓の演奏です!
After preparing lunch, we enjoyed a Taiko performance!
太鼓を聞いたあと、叩かせてもらいました。
We got to play Taiko after the performance.


太鼓のあとは、相撲、綱引き、玉入れです。
Taiko was followed by sumo (wrestling), tsunahiki (tug of war) and tamaire (bean bags toss).





ゲームの後は、色々な遊びに夢中になりました。
After the games, we enjoyed various kind of activities.
かき氷
Shaved ice
水風船釣り
Fishing water balloons
缶ぽっくり
Romper Stompers



お手伝いくださったボランティアのみなさま、ありがとうございました!
We would like to express our gratitude for all the help from the parents volunteers.




No comments:

Post a Comment