Monday, March 7, 2016

A Day in the Life: Emeryville Children's House

March 3rd is Hinamatsuri (Doll's Day or Girls' Day).
We celebrated by displaying the Hina dolls, eating Hina-arare(rice crackers) and making a card.
3月3日はひなまつり。
ひな人形をかざり、ひなあられを食べ、カードを作ってお祝いしました。

We held and admired Hina dolls.
ひな人形を手にとってみました。
We helped displaying Hina Dolls.
ひな人形の飾り付けを手伝いました。
One of the children brought Hina-Arare for us to enjoy!
お友達がひなあられを持ってきてくれました!
Yummy!
おいしい!
We colored and decorated the card.
カードに塗り絵をして、かざりました。

No comments:

Post a Comment